Današanja deca su rođena „online“. Savremeni vid komunikcije i nove tehnologije su svuda oko njih. Danas deca na tabletu puštaju i gledaju crtane preko YouTube-a, dok malo stariji koriste pametne telefone. Međutim, nije uvek tako bilo. Verovatno se sećate sa radošču svog detinjstva i pamtite razvoj tehnologije, kada je ona bila dete. Nekada, a ne tako davno, snimali smo i gledali filmove na VHS-u, slikali fotoaparatima, a film se razvijao. Nestrpljivo se čekalo na razvijanje filma, da vidimo da li je slika dobro „ispala“. Onda se od najlepših slika pravio album. Ako smo nešto propustili da snimimo ili pogledamo, nema reprize, ostajalo je samo sećanje!

Kao i deca, tehnologija se razvija i raste, dok vreme u kojem ljudi žive nosi i trpi svoj tehnološki razvoj. Problem u razvoju tehnologije može da bude ukoliko se ona ne primenjuje na pravi način. Svako će jednog dana kao roditelj sa nostaligijom da se priseća i priča svojoj deci o tehnologiji svog detinjstva. Roditelji ne mogu da zabrane svojoj deci korišćenje tehnologije, ali mogu da utiču da je na pravi način primenjuju. Tehnološki napredak omogućio je da deca mogu da programiraju kroz igru i stiču neke nove veštine od malih nogu. Programiranjem deca razvijaju logiku rešavajući probleme i izražavaju kreativnost praveći svoje, jedinstvene programe.

Deca mogu da programiraju

Danas deca prave for petlje sa 5 godina. Znaju šta je beskonačna petlja. Umesto komplikovanih linija koda, premeštaju raznobojne blokove u ScratchJr i prave igrice i animacije. Kreiraju sopstvene likove i programiraju njihovo kretanje. Kreativno se izražavaju digitalnim putem. A još ne znaju da čitaju. Njihov kod se ne sastoji od nerazumljivih reči, već od blokova koji podsećaju na kocke i slagalice. Znaju da programiraju pre tečnog čitanja. Oni i ne znaju da rade nešto ozbiljno. Kad budu malo porasli programiraće u Scratch-u. U njemu će praviti ozbiljne igrice ili upravljati robotima. I to pre svoje desete godine. Kada se kod dece razvije mašta i logika, ona kasnije može preći u strast za programiranjem. Sve ovo može dovesti da dete kroz igru i zabavu postane programer, koji će imati siguran i dobro plaćen posao koji voli.