Takmičenje iz programiranja za učenike osnovnih škola

Preliminarni rezultati takmičenja će biti objavljeni u nedelju, 17.5.2020. u 9:00. Rok za žalbe je 48 sati od trenutka objavljivanja. Kada budu objavljeni rezultatima ćete moći pristupiti klikom na link

Finalni rezultati takmičenja će biti objavljeni u sredu, 20.5.2020. u 9:00. Rezultatima ćete moći da pristupite klikom na link

Takmičenje iz programiranja za učenike osnovnih škola

  • Na takmičenju mogu da učestvuju učenici od trećeg do osmog razreda osnovnih škola u Srbiji.
  • Učenici od trećeg do petog razreda rešavaju zadatke u programskom jeziku Scratch.
  • Učenici od šestog do osmog razreda rešavaju zadatke u programskom jeziku Python.
  • Učešće na takmičenju je BESPLATNO.
  • Takmičenje za sve razrede će biti održano 14.maja u 19h.
  • Za sve dodatne informacije slobodno nas pozovite.

Kako funkcioniše takmičenje?

Na takmičenju mogu da učestvuju svi učenici iz Srbije bez obzira u kom mestu žive, dovoljno je da imaju računar i pristup internetu. Učenici trećeg, četvrtog i petog razreda se takmiče u programskom jeziku Scratch. Pošto je Scratch vizuelni programski jezik koji se sastoji od blokova naredbi, za programiranje u njemu je najbitnija logika tako da i oni koji nemaju puno iskustva mogu da se učestvuju. Učenici šestog, sedmog i osmog razreda će koristiti programski jezik Python. Zadaci su prilagođeni uzrastu učenika.

Pre takmičenja je potrebno da ostavite podatke o učeniku koji se takmiči prijavom putem forme. Svakom takmičaru će nakon prijave biti dodeljen jedinstven broj koji će mu biti poslat mejlom.

Deset minuta pre predviđenog početka će biti postavljeni zadaci. Učenici će imati na raspolaganju 2 sata da urade zadatke. Rešenje zadataka treba poslati najkasnije 2 sata nakon početka takmičenja. Rešenja zadataka će biti objavljena 3 sata nakon početka. Zadaci će potom biti pregledani i biće objavljeni rezultati gde će se prikazati jedinstveni brojevi takmičara i broj ostvarenih poena, ali imena učesnika neće biti vidljiva. Brzina objavljivanja rezultata zavisi od broja učesnika. Najbolje učesnike očekuju nagrade koje dodeljuje edukativni centar Procoding.

Igrajte se i programirajte!

Dok najmlađi takmičari išćekuju objavljivanje zadataka, mogu kreativno da iskoriste slobodno vreme. Mi smo na linku započeli igricu koju možete da lajkujete, remixujete i doradite. Oni koji remixuju ovu igricu i čije igrice budu imale najviše remixa i lajkova mogu da osvoje jednu od nagrada koje nudi Procoding. Taj deo takmičenja se završava 15.og maja u podne. Zajedno sa vama ćemo pobediti ovaj virus!

Kako instalirati Scratch?

Projekte u Scratch-u možete da pravite čak iako nemate instaliran Scratch na svom računaru tako što napravite nalog na MIT platformi: link.

Ako želite da instalirate Scratch na svoj računar, uputstvo za instalaciju verzije 2.0 možete dobiti klikom na link, a za verziju 3.0 klikom na link.

Kako instalirati Python?

Uputstvo za instalaciju Pythona možete naći klikom na link.

Napomena: Učenici koji rade zadatke u Scratch-u treba da “skinu” 2 dokumenta: jedan dokument u kom se nalaze tekstovi zadataka i drugi dokument koji će popuniti i poslati na info@procoding.rs. Učenici koji rade zadatke u Python-u treba da pošalju urađene programe u Python-u (fajlove sa “py” ekstenzijom) na mejl info@procoding.rs